Förening Stråtjära-Holmsveden

03 mars

2 mars
PRO Stråtjära-Holmsveden höll årsmöte. Styrelsen består nu av Margareta Jägeving, Kent Snöfors, Ola Fredin, Ann-Katrin Sundkvist, Birgitta Norén och Bror Sundkvist.
Ett tjugofemtal medlemmar deltog vid mötet och efteråt bjöds det på kaffe med semla.
Parentation hölls över de medlemmar som gått bort 2022 och Margit Forsberg läste en vers som påminde oss om livets förgänglighet.
En gladare nyhet är att vi redan fått tre nya medlemmar i år och förhoppningsvis blir det många fler innan året är till ända.
Tor-Gunnar Wolker informerade om några kommande resor som man kan anmäla sig till, närmast Iggesundsgänget i Rättvik och en femdagars midnattssolsresa. Vi uppmanades att komma med förslag och önskningar i fråga om resor men också vad gäller studier, stort som smått. Kontakta styrelsen så försöker vi få till det.
Efter kaffet spelade vi bingo och där kan man kanske säga att olika falla ödets lotter. Eller bingobrickor i det här fallet, somliga hade turen på sin sida, andra inte. Men alla hade trevligt och det är ändå huvudsaken.
Vi hälsar gamla och nya medlemmar välkomna till nästa trivselträff på Bygdegården 6 april då vi kommer att underhållas av Jimmy Östlin. Notera att tiden då är kl 14:00.

21mars
Idag var det final i kommunmästerskapet för PROs Veteranvetarna i Lynäs. Margit, Elsa och Gun i lag Stråtjära-Holmsveden gjorde riktigt bra ifrån sig och knep en silverplats. Vann gjorde Mo-Bergvik. Det var många på plats för att heja fram sina respektive lag, stämningen var hög och fikat var gott. Alltså en riktigt trevlig dag även om inte vårt lag gick vidare.