Förening Stråtjära-Holmsveden

10 oktober

Personer framför träd

Den 5 oktober hade PRO Stråtjära- Holmsveden trivselträff på Skogs Bygdegård.
Ordförande Margareta Jägeving hälsade alla välkomna och fortsatte med lite information från styrelsen.

Margareta och Ola Fredin har deltagit i en intressant dag i KPRs regi. De fick lära sig mer om kommunens och regionens verksamheter som berör äldre medborgare, exempelvis inom boende, städhjälp, demens och vård.

Den 26 oktober kommer Rakel Sundin att finnas på plats vid Tempo i Stråtjära. Hon arbetar som projektledare i Världshälsoorganisationens nätverk för Äldrevänlig kommun. Rakel kommer att ha med sig dator för att vi pensionärer ska kunna få möjlighet att besvara en enkät om äldres behov, erfarenheter och synpunkter vad gäller kommunens äldrevänlighet.

Planeringen inför nästa års aktiviteter i föreningen är i full gång och Margareta uppmanade medlemmarna att komma med önskemål på underhållning, information och studier.

Representanter från PRO Stråtjära-Holmsveden kommer att få vara vid Tempo torsdagen den 12 oktober från klockan 09:00. Målet är att locka nya medlemmar och det kommer också att säljas PRO-lotter.

Tor-Gunnar Wolker informerade om ett par kommande resor i PROs regi, en Cinderellakryssning 1-2 november tillsammans med Hälsinglands PRO-föreningar och en resa till Iggesund 10 december för att fira in (H)julen med Östen med Resten och avnjuta en tvårätters middag. Anmälan görs till Margareta Wahlgren, 070-364 88 35 eller till Tor-Gunnar, 070-306 86 46.

Gun Andersson tog upp frågan om var man kan hämta sand i vinter. Margareta lovade ta med sig detta till KPR.

Efter informationen från ordförande fortsatte vi med att roa oss med bingospel och lotterier och inte minst goda mackor och sockerkaka från kökspersonalen.

Vi tackar för en trevlig eftermiddag och hälsar välkomna åter på nästa trivselträff, den 2 november klockan 13:00 på Bygdegården, då vi kommer att underhållas av durspelare.