Förening Stråtjära-Holmsveden

04 april

Personer framför träd
Påskträff

På skärtorsdagen höll PRO Stråtjära-Holmsveden en trivselträff i Bygdegården i Stråtjära. Ordförande Margareta Jägeving hälsade ett drygt trettiotal medlemmar välkomna och inledde med att informera om några förmåner man kan få som PRO-medlem, exempelvis billigare kontrollbesiktning av bilen och gratis datasupport.
För dagens underhållning stod Jimmy Östlin. Han framförde kända låtar i en lagom blandning, låtar att sjunga med i eller dansa till. Någon dans blev det inte den här gången men nog var det en hel del fötter som vickade i takt med musiken.
Borden var dekorerade med färgglatt påskris och dagen till ära serverades en påsktallrik med både varmt och kallt och därpå kaffe med tuppkaka. Vi som tog hand om disken efteråt noterade att det inte var mycket rester kvar på tallrikarna och vi tog det som ett tecken på att det smakade bra.
Som brukligt är på trivselträffarna såldes årlotter och de tog slut i ett nafs, många var det som ville vinna och många var det också som vann.
Under middagen skickades en lista runt där medlemmarna kunde fylla i telefonnummer och e-postadresser. Många fasta telefoner har upphört och detsamma gäller många e-postadresser.
Ordföranden avslutade med att tacka Jimmy och kökspersonalen för en mycket lyckad dag och hon påminde också om att vi gärna vill ha fler som hjälper till i köket vid kommande trivselträffar.
Nästa trivselträff blir på Bygdegården torsdag 4 maj klockan 13:00. Då kommer Walle att spela och sjunga gamla godingar. Välkomna då!