Förening Korsnäs-Vika PRO

Årsmöte 22 februari 2019

Sekreterare och ordförande vid årsmötet.

Ett lite annorlunda årsmöte, där lite sköts på framtiden och underhållningen inte blev vad vi tänkt oss.

Mötet inleddes med parentation där PO läste upp vilka som lämnat oss under 2018. En tyst minut hölls och Britt Thuresson läste en dikt.

Till ordförande för mötet valdes Anders Verner, och till sekreterare valdes Per-Olov Olsson.

På grund av bl.a. bankbyte under året så var inte kassarapporten klar. Det innebar då att kassarapport, revisionsberättelse och frågan om ansvarsfrihet sköts på till nästa möte.

Vi valde styrelse och olika ombud som vi brukar. En del vakanser blev det så vi måste skärpa oss och ställa upp och hjälpa till i styrelse och kommittéer. Det är inte bra med vakanta platser.

Efter förhandlingarna var det meningen att Tom Bergerengen skulle underhålla, men tyvärr hade hans röst svikit honom. Som ersättare hade Tom ordnat med en engelsman vid namn Tim Vinnicombe. Han spelade gitarr och sjöng några slagdängor från 60-talet, bl.a. en del Beatles låtar. Det var uppskattat med lite annorlunda underhållning än vi brukar ha.

Som vanligt hade vi lotterier, drack lite kaffe och underhöll varandra.