Förening Korsnäs-Vika PRO

PROvetarna

Personer framför träd
Bernt Lundstedt, Göran Haglund och Göran Hermansson segrade i kommunfinalen av PROvetarna. De representerar PRO Sundborn.Foto: Jan Berglund

Kurser i "Mot bättre vetande" har hållits sedan år 2012.

Varje deltagare har sammanställt tio frågor som ska besvaras av övriga deltagare. Var och en rättar själv sina svar. Det är en slags frågesport som hållits under lättsamma former med avbrott för fika.

Kurserna har hållits som en förberedelse för tävlingen PROvetarna (frågesport) som hålls varje år. Tävlingen hette tidigare Veteranvetarna.

År 2021 deltog inte föreningen med några representanter. Föreningen har valt att avstå deltagande även under år 2022.

Frågor och svar för respektive år finns på länkarna här nedan.

PROvetarna 2013.

PROvetarna 2014.

PROvetarna 2015.

PROvetarna 2016.

PROvetarna 2017.

PROvetarna 2018.

PROvetarna 2019.

PROvetarna 2020.

År 2021 deltog inte föreningen med några representanter.