Förening Korsnäs-Vika PRO

Årsmöte 6 mars 2015

Åke Dahlman underhåller med Elvismelodier och Janne Österlin sköter tekniken med bakgrundsmusiken.

Det blev ett välbesökt årsmöte där medlemmarna fick lyssna till Åke Dahlman som sjöng många fina Elvismelodier.

Avtackning av Anna-Greta Toresbo för 20 år i styrelsen.

Föreningen höll årsmöte på Hosjögården den 6 mars 2015. 89 personer deltog vid mötet.

Ordföranden inledde årsmötet med parentation och läste upp namnen på de 13 medlemmar som avlidit under år 2014. Han läste även dikten ”Lån från evigheten” av Nils Ferlin och en tyst minut följde.

Vid årsmötesförhandlingarna avgick Jan Berglund som ordförande men kvarstår som ersättare i styrelsen. Till ny ordförande valdes Håkan Sahlander. Hans Lindé avgick ur styrelsen. Även Anna-Greta Toresbo avgick ur styrelsen efter att ha varit med i 20 år. Hon tackades varmt för sina insatser under åren. Till ny ledamot valdes Kent Olsson. Anders Werner och Inga-Britt östlin avgick ur valberedningen och Siv Eriksson och Katarina Johansson invaldes. Alla som avgick tackades och uppvaktades med blommor. Verksamhetsberättelsen, kassarapporten och revisorernas berättelse godkändes och styrelsen beviljades ansvarsfrihet.

Efter årsmötesförhandlingarna lämnades diverse information. En Ålandsresa planeras 26-27 april och ett studiebesök på Biografmuseet i Säter den 14 april.

Åke Dahlman underhöll med Elvismelodier och Janne Österlin skötte den inspelade bakgrundsmusiken. Åke sjöng både kända och mindre kända Elvislåtar och framförde en hel del gospellåtar. Han avslutade med låten ”How great thou art.” Det blev ett mycket uppskattat program.

Mötet avslutades som brukligt med dragning på lotterier.

Nästa möte äger rum den 27 mars. Då underhåller Ove Fredrikssons trio.