Förening Ramsele-Edsele

Septembermötet 23/9 2021

Tur med vädret? Regnet det bara öste ner men det hindrade inte att vi var 60 personer - med två skrivtolkar inräknade - som kommit till Faxen för gemenskap i månadsmötet men även få se höstmodet från Senior Shop.

Till att börja med hälsades två nya medlemmar välkommen in i föreningen. Därefter fortsatte vi med information om verksamheten. Alla är vi glada att efter drygt 18 månader få börja träffas i olika sammanhang igen. Den senaste veckan har varit start för PRO-kören, handarbetsträffen och seniorgympan. Tre grupper vattengympa är också igång. I vävstugan har det redan dunkats ett tag och likaså har vi spelat boule två dagar i veckan sedan tidiga våren.

I veckan hade studiecirkeln "tunnbrödsbakning" sin första träff. Elsa Sundin, bagerska av rang, var mycket nöjd med sina elever. Ja, lärlingarna var lika nöjda de också.

En cirkel som vi hoppas kommer att gå genomföra är ”Mobiltelefonens alla möjligheter”. 22 intresserade på den listan. Det är fortfarande inte helt klart med ledare. Projektpengar från Socialstyrelsen finansierar kursen.

Medan mannekängerna klädde om sjöng vi en allsång med den passande titeln Var tillsammans.

Senior Shop-Aina och våra egna mannekänger.

De glada mannekängerna är Lisbeth Näsström, Inger Ramstedt, Barbro Karlström, Agneta Jeansdotter, Kjell Rydstedt och Berndt Lagerstedt.

Avslutningsvis påminde ordförande Henry, som också är trafikansvarig, om att det är tillåtet med dubbdäck från 1/10.

Text och bild: Kristina Jönsson

Bild från bagarstugan: Agneta Jeansdotter