Förening Ramsele-Edsele

Oktobermötet 21/10 2021

Tredje torsdagen i oktober hade vi vårt månadsmöte. En lite höstkulen dag men vi var ändå 50 personer som samlades till ett par timmars samvaro.

PRO-kören inledde programmet med bland annat en Tommy Nilsson-låt och Hemlängtan som fått text av Björn Skifs. Senare i programmet blev det en Taube-låt där en av ”körpojkarna” bjöd upp sin dam till en vals. Vi är många som tycker att tiden går alltför fort så sista låten var passande nog ”Snart är det sommar igen”. Två medlemmar välkomnades in i föreningen. Under hösten har ovanligt många sökt medlemskap. Henry rapporterade lite kort från det nyligen hållna höstmötet med PRO Ångermanland. Bengt informerade om hur boendefrågan löser sig när Nipudden renoveras. Vidare framförde Bengt - efter kontakt med Ramsele IK - en förfrågan om det finns intresse av att spela Cornhole. Cornhole är ett populärt spel i USA som börjar leta sig fram till Sverige. Spelet ska i så fall ske på Rafna Gym. Det lämpar sig även för rörelsehindrade. Kristina berättade om den aktuella cirkelverksamheten. Särskilt på måndagar är det stor aktivitet då omkring 45 olika personer deltar i någon grupp. Efter fikapausen tog Jörgen Åslund vid och var bingoutropare, vilket är en ovanlig syssla för hans del.
Snart är det dags för PRO-träff igen nämligen den 3 november då det är avslutning för höstens storsatsning under devisen ”TILLSAMMANS IGEN”. Ordförande Henry tackade för samvaron och kom som vanligt också med en trafikmaning innan mötet avslutades.