Förening Ramsele-Edsele

Årsmötet 8/7 2021

Äntligen har vi kunnat samlas till medlemsträff och hålla årsmöte. Nära 50 medlemmar kom till den efterlängtade nystarten. Med coronasäker bordsplacering kunde alla känna sig trygga.

Det var glädjande att vi redan vid första mötet fick hälsa fyra nya medlemmar välkommen in i gemenskapen.

Dagens musikanter Anders Sundberg och Karl-Göran Hammarberg välkomnades åter till oss eftersom det var de som underhöll oss även vid sista mötet före pandemin.

Dagen till ära med nystart och årsmöte bjöd föreningen på kalaset. Under fikat såldes ett stort antal Trippelskrapet.

Årsmötet avslutade sammankomsten. Fem av styrelseledamöterna omvaldes och två nyvaldes nämligen Agneta Jeansdotter som kassör samt Leif Gissler. De tre ersättarna omvaldes liksom revisorerna.

Sonja Sandström och Bengt Nilsson valdes att vara sekreterare och ordförande för mötet

Ordförande Henry riktade varmt tack till kökskommittéerna, revisorerna och styrelsevännerna och välkomnade den nyvalda styrelsen. Så till sist en uppmaning att vi ska följa annonseringen i Sollefteåbladet och Ramselebladet för det kommer att bli en händelserik sensommar och höst med många olika träffar.

Text och bild: Kristina Jönsson