Förening Ramsele-Edsele

Höstmötet 25/11 2021

Höstmötet hölls traditionsenligt i Edsele. Det mötet fastställer kommande års medlemsavgift, verksamhetsplan och budget.

Drygt 50 medlemmar kom till höstmötet. Fem av dem var nya i föreningen och hälsades särskilt välkomna, som vanligt med en "skraplott".

Efter inledningsorden från ordförande Henry fick Kent & Marie - från Tarsele respektive Gårelehöjden- ta ton och de bjöd på ett omväxlande program.

Marie och Kent i högform

Under kaffepausen sålde Elisabeth och Lars 400 lotter. Ett enormt vinstbord väntade dem med turnummer. Alla vinster var skänkta. TACK!

Efter fikat hölls det stadgeenliga höstmötet. Medlemsavgiften förblir oförändrad 10 kr/år till föreningen. Totalt blir den då 235 kr där 190 kr tillfaller PRO Riks och 35 kr distriktet PRO Ångermanland.

Nästa höst 2022 har vi planer på att anordna en skördefest /marknad. Meningen är då att vi tar med oss t.ex. frukt och bär till försäljning. Inkomsten tillfaller föreningskassan. Den perfekta marknadsplatsen blir boulebanan.

Henry påminde om

• att vi ska ha reflexer för att synas i mörkret
  • att alla är välkomna till julfesten som går av stapeln den 16 december på Faxen

Tack till "köksflickorna" som gör det så trevligt för oss andra.

Kent & Marie avrundade höstmötet med några låtar.

Bild och text: Kristina Jönsson