Förening Ramsele-Edsele

Tävling i hästskokastning 2021 8/9

Vilken härlig dag det blev på Boulebanan med olika uteaktiviteter som leddes av Jörgen Åslund.

Vi hade tur med vädret! Det var 30 personer som kom till boulebanan för att prova på lite olika aktiviteter som t.ex. steggolf. Eftersom vi var så många hann vi bara med att tävla i hästskokastning - och som det kastades!

Det viktigaste med träffen var ändå själva samvaron.

Vad tittar alla på? Foto: Elisabeth Bystedt

Vi tittar på Jörgen när han berättar om hur han tänkt sig dagen.

Heja på Barbro Kjellsson men når hästskon fram för att ge poäng?

Ett kärt återseende blev det när Nils Granström och Gunnel kom. Nils var under ett flertal år styrelseledamot i vår förening, ledde tillsammans med Åke Johansson fotocirklar, var redaktör för hemsidan... ja, han var också ansvarig för boulespelet med mera. Nu bor Nils 30-35 mil från Ramsele men är fortfarande medlem i vår förening.

Nils och Gunnel

Ytterligare ett par långväga gäster var med idag - Leif och Carina från PRO Solberga-Brännkyrka. Trevligt med nya bekantskaper.

Alvar Bernhardsson snyggar till spelplanerna.

Sören Jönsson testar steggolf. Se, så många poäng han klarar. Foto: EB

Leif Gissler blev dagens segrare med skyhöga poäng ... men Majvor Hansson förtjänade många stilpoäng som kunde hålla sin grillkorv i vänster hand medan hon gjorde stilfulla kast med den lediga handen.

Lars Forslund och ordförande Henry grillade korv så att ingen behövde tävla på tom mage.

Text ochbild: Kristina Jönsson