Förening Ramsele-Edsele

Friluftsdag 2016

Personer framför träd

Besök på ridskolan och grillfest 2016

Onsdagen den 15 juni var vädrets makter gynnsamma, när PRO Ramsele-Edsele anordnade en friluftsdag för sina medlemmar.

Ett trettiotal medlemmar samlades först vid Ridskolan, där Monia Häggkvist berättade om sin 25-åriga verksamhet med fantastiska framgångar. Alla medaljer och övriga utmärkelser vittnar om detta. Ridskolan är även i stort behov av flera frivilliga, som ställer upp.

Efter studiebesöket på ridskolan samlades vi till grillfest vid Faxälvens strand.

På väg till grillplatsen fick medlemmarna lösa några kluriga frågor om aktuella växter. Nere vid vindskyddet stod Emil Eriksson och grillade korv och hamburgare. Han hade dessutom ett helt bord med välsmakande tillägg. I bakgrunden spelade Sten Magnusson härliga dragspelslåtar. Alla såg ut att trivas förträffligt denna vackra försommardag. Ett stort tack till er alla som ordnade denna trivsamma friluftsdag!

Grillmästaren Karl-Emil Eriksson

Sten Magnusson