Prova på PRO

Fika på friluftsdagen

Fika på friluftsdagen. Foto: Anneli Nygårds

Nu kan du prova på hur det är att vara medlem i PRO! Under sista veckan i september och första veckan i oktober arrangerar våra medlemsföreningar öppna aktiviteter över hela landet. Vi kallar det PROva på-veckor.

En av fördelarna med att vara medlem i PRO är alla aktiviteter du kan ta del av. Det kan handla om att idrotta tillsammans, gå på teater, resa, lära dig ett nytt hantverk och mycket annat. Under PROva på-veckorna visar vi upp några av våra aktiviteter för nya och blivande pensionärer.

Aktiviteterna kan variera beroende på var du bor, men gemensamt är att du är välkommen oavsett vem du är, det är helt gratis och det finns inga krav på att bli medlem.

Här kan du se arrangemangen där du bor:

Hitta din förening

Tillsammans har vi roligare – PRO är bara början!

Det finns lika många anledningar att vara med i PRO som det finns medlemmar. Många går med för sällskapets skull. Vissa spelar boule, några ägnar sig åt matlagning och andra lär sig möbelsnickeri. En hel del engagerar sig i våra miljö-, sport- eller kulturföreningar, några läser bara vår medlemstidning. Somliga träffas i bokcirklar eller åker med på våra medlemsresor. Många vill vara medlemmar för att stödja vårt arbete för att förbättra alla pensionärers villkor.

Förutom tillgång till lokala aktiviteter får du som medlem en rad unika förmåner, bland annat:

- Gratis IT-support
- Förmånliga försäkringar & juridiska tjänster