Förening Ösmo

Julpynt 2023

2023-11-22 julpyntat i vår lokal

Det var en liten skara medlemmar, som julpyntade vår lokal på Mejerivägen. Vi kan njuta av de vackra tingen och beundra allt den 13 december då julbord serveras, anmälan senast 29/11.

Den fina ängeln står rakryggad i sin vita skrud och bredvid hänger den lysande, röda stjärnan precis som tidigare år. Det är bara ett litet urval som visas i detta inlägg.

Det är mycket julpynt som ska placeras ut i lokalen. En del av sakerna har våra medlemmar gjort. Vi är väldigt rädda om dem och använder dem år ut och år in.

Birgitta och Gunhild har gjort smällkarameller helt perfekta för att köpa en skraplott av Vera och stoppa ned i som julklapp. Det får nog plats mycket smått och gott i den fina julklappssockan.

En länk i plastgardinerna gick sönder och lagades av Sten.

Kerstin T. fixade med korvbrödet i köket, där varmkorv värmdes på spisen, som fungerade utmärkt. Sten hade nämligen satt i kontakten. Kerstin tipsade att om man slår in varje korvbröd i gladpack, innan man lägger i plastpåse och fryser in, så blir de inte så torra när man tinar upp dem.

Som tack för hjälpen bjöds medlemmarna som arbetat på varm korv med bröd.

Text och foto Ulla Laiho