Förening Kolsva
Personer framför träd

Årsmöten 2023

Årsmöte 22 mars 2023

Kolsva PROs årsmöte, styrelsen omvaldes.

Ordförande Leif Wall kunde hälsa ett 40 tal medlemmar välkomna till detta årsmöte och började med en parentation över de medlemmar som avlidit under det gångna året.
Leif tände ett ljus och en tyst minut hölls, Kerstin Lindgren läste upp en dikt.
Att leda årsmötet valdes Ulrik Larsson. Till sekreterare för mötet valdes Maj-Britt Nilsson. Mötet gick smidigt under Ulriks ledning. Det finns en vakant plats som ersättare i styrelsen.
Karl-Gunnar Larsson läste upp revisorernas berättelse och tillstyrkte att styrelsens ledamöter beviljas ansvarsfrihet för den tid som revisionen omfattar.
Cirklar där vi får utöva vår hobby har återigen kommit i gång, en betydelsefull gemenskap för vårt välbefinnande. Vi ser att fler medlemmar behövs i våra olika verksamheter. Flera har av naturliga skäl valt att sluta och därför är det också viktigt att nya medlemmar kommer in i föreningen.
Föreningen har för närvarande 218 medlemmar, en tendens med vikande medlemsantal.
Verksamhetsberättelsen, slutord under det gångna åt har vi kunnat träffas igen efter en lång tid med restriktioner på grund av coronaepidemin. Träffar i goda vänners sällskap, en stunds samvaro med kaffe och gott bröd betyder mycket och gör vardagen ljus och trivsam. Styrelsen vill tacka för det gångna året och arbetar fortlöpande för att våra medlemmars trivsel och för att fler ska hitta till våra trivselträffar och vilja bli medlemmar i Kolsva PRO.
Styrelsen tackade för det gångna året och Leif Wall delade ut blomma till Ulrik Larsson och riktade ett stort Tack till alla som ställt upp och jobbat i föreningen. Dessa värdefulla insatser hoppas vi ska finnas även i fortsättningen och ge styrelsen stöd i sitt arbete.
Linda Jakobsson demenssjuksköterska talade om demensvård av äldre och tecken på demens, hur man behandlar denna sjukdom detta under tiden som vi drack kaffe med hembakade goda semlor, stort tack med applåder till damerna i köket.
Kerstin presenterade vårens resor som det gick att teckna sig för.
Mötet avslutades som vanligt med lottdragning, vinsterna var tillverkade av sy- och Hantverk.

Text och foto: Sven Malm

Styrelsen 2023

Från v. Kenneth Nilsson, Lisbeth Åkerström/Larsson, Maj-Britt Nilsson, Leif Wall,
Christina Axelsson, Gunilla Lindkvist.