Förening Kolsva

Årsmöte 2022

Personer framför träd
Håkan Porthén och Maj-Britt Nilsson håller i möter.

Håkan Porthén och Maj-Britt Nilsson håller i mötet.

Kolsva PRO årsmöte 17 mars 2022

Torsdagen den 17 mars samlades ett 30-tal PRO-medlemmar i Föreningshuset för att genomföra årsmöte 2022. Ordförande Leif Wall hälsade alla välkomna och därefter hölls parentation för de medlemmar som gått bort under det gångna året med ljuständning och diktläsning av Lisbeth Åkerström Larsson.
Därefter genomfördes sedvanliga årsmöteshandlingar och till ordförande för mötet valdes Håkan Porthén och till sekreterare valdes Maj-Britt Nilsson. Verksamhetsberättelsen lästes och styrelsen beviljades ansvarsfrihet.

Innan kaffet intogs lämnades en del information. Årets reseutbud presenterades där många trevliga resmål stod på agendan såsom resor till Öland och Småland, Dalsland, Göra kanal och sparesa till Pernu mfl.

Till kaffet serverades semlor som blev mycket uppskattade. Det småpratades runt borden och alla var glada att kunna träffas efter den långa tråkiga isoleringen som pandemin medförde.

Vår gäst från ABF, Annika Gustafsson, gladde alla med en rad förslag på olika cirklar att engagera sig i och en hel del böcker som kan intressera. Bland annat väckte det nostalgimaterial som hon hade med sig många minnen. Det stora intresset var förslaget till cirklar i att hantera sin mobil och ipad. Många anmälde sig redan på plats.
Avslutningsvis avtackades gästerna och de personer som slutar sina kommittéuppdrag med vackra rosbuketter.

Text o Foto: Christina Axelsson