Förening Kolsva

Årsmöte 2021

Nya styrelsen nästan samma som i fjol.

Personer framför träd
Maj-Britt Nilsson och Annika Douhan.

Styrelsen 2021

Årsmöte 18 aug. 2021

Kolsva PROs årsmöte, styrelsen nästan samma som i fjol.

Ordförande Leif Wall kunde hälsa 24 medlemmar välkomna till detta årsmöte och började med en parentation över de medlemmar som avlidit under det gångna året.
Leif tände ett ljus och en tyst minut hölls, Kerstin Lindgren läste upp en dikt.
Att leda årsmötet valdes Annika Douhan från Köpings kommun.
Till sekreterare för mötet valdes Maj-Britt Nilsson.
Mötet gick smidigt under Annikas ledning.
I nya styrelsen nyvaldes Kenneth Nilsson som kassör, eftersom Ingrid Andersson avböjt omval.
Det finns 2 vakanta platser som ersättare i styrelsen.
Som det framgår av verksamhetsberättelsen har det varit ett år med sparsam verksamhet.
Karl-Gunnar Larsson läste upp revisorernas berättelse och tillstyrkte att styrelsens ledamöter beviljas ansvarsfrihet för den tid som revisionen omfattar.
Föreningen har för närvarande 220 medlemmar, en tendens med vikande medlemsantal.
Styrelsen tackade för det gångna året och Leif Wall delade ut blomma till Annika Douhan och riktade ett stort Tack till alla som ställt upp och jobbat i föreningen, dessa värdefulla insatser hoppas vi ska finnas även i fortsättningen och ge styrelsen stöd i sitt arbete.
Vi fick ställa frågor till Annika om Kolsva och vår expedition om när den ska byggas om till lägenheter men hon kunde inte svara på tidsplanen.
Damerna i köket fick applåder för det goda hembakade brödet till kaffet, allt smakade gott.
Mötet avslutades som vanligt med lottdragning, vinsterna var tillverkade av sy- och Hantverk.

Text och foto: Sven Malm