Förening Kolsva

Årsmöte 30 sept. 2020

Personer framför träd

Årsmöte 30 sept. 2020

Kolsva PROs årsmöte, ny ordförande i styrelsen.

Ordförande Mayliz Larsson hälsade 38 st. medlemmar välkomna till detta årsmöte och började med en parentation över de medlemmar som avlidit under det gångna året.
Med tända ljus hölls en tyst minut och Mayliz läste upp en dikt av Nils Ferlin.
Att leda årsmötet valdes Leif Jonsson, ordförande i Västmanlandsdistriktet. Mötet gick smidigt under Leifs ledning, i nya styrelsen nyvaldes Leif Wall till ordförande, Christina Axelsson som ledamot och Kenneth Nilsson som styrelsesuppleant.
Som framgår av verksamhetsberättelsen har det varit ett innehållsrikt år.
Föreningen har för närvarande 259 medlemmar.
Kenneth Nilsson läste upp revisorernas berättelse och tillstyrkte att styrelsens ledamöter beviljas ansvarsfrihet för den tid som revisionen omfattar.
Styrelsen tackade för det gångna året och Maj-Britt Nilsson delade ut blommor till de som avgick och riktade ett stort Tack till alla som ställt upp och jobbat i föreningen, dessa värdefulla insatser hoppas vi ska finnas även i fortsättningen och ge styrelsen stöd i sitt arbete.
Leif Jonsson redogjorde för den planerade verksamheten under året.
Årsmötet avslutades med att Leif Jonsson lovordade föreningen för dess arbete och önskade lycka till med det nya året.
Ur styrelsen avgick Mayliz Larsson, Iréne Andersson och Karin Wall,
ur Ibbarbo kommittén Sivert Hedström och Sven-Erik Grip, dessa avgående fick blommor för sina arbeten.
Leif Jonsson fick även en blomma.
Damerna i köket fick applåder för det hembakade brödet till kaffet, allt smakade gott.
Danzant underhöll oss med sång och musik, ett uppskattat musikprogram.
Mötet avslutades som vanligt med lottdragning, vinsterna var hembakt bröd.

Text och foto: Sven Malm