Förening Hammarö

Verksamhetsberättelse 2020 - 21

Läs verksamhetsberättelse för 2020-21.

Pixabay

HAMMARÖ

Verksamhetsberättelse 2020 - 21 för PRO Hammarö.

Styrelsen i PRO Hammarö lämnar följande redogörelse för verksamhetsåret
2020-21

Allmänt
PRO Hammarö har under en tid haft vikande medlemssiffror, i likhet med många andra PRO-föreningar. Vi kan se att nya medlemmar börjar komma efter pandemin. Våra strävanden att komma igång med omfattande studieverksamhet och reseverksamhet tror vi haft en positiv inverkan på denna förändring.

Styrelsen
Styrelsen har under verksamhetsåret haft följande sammansättning.

Thorsten Born ordförande
Jan Staaff vice ordförande
Britt-Mari Persson sekreterare
Lillemor Johansson studieorganisatör
Bengt-Gustav Persson reseansvarig
Britt-Mari Benjaminsen medlemsanvarig
Monica Ohlin kassör
Kersti Dahlgren ledamot
Lisbeth Henriksson ledamot

Ersättare
Solveig Born
Guje Nyström
Ulla-Britt Thorp

Revisorer
Rigmor Olsson
Britt-Inger Sandström
Ersättare Britt-Mari Eriksson

Styrelse och föreningsmöten
3 styrelsemöten och 0 medlemsmöten har hållits under året.

Öppet hus
Öppet hus för nya medlemmar har pga. pandemin fått ställas in.

Representation
PRO Hammarö har varit representerade vid PRO Värmlands års- och höstmöte Torsten Born och Jan Staaff. Bengt-Gustav Persson är vår representant i Fonus.

Julmarknad
Ingen Julmarknad pga. pandemin.

Studier
Inga studiecirklar pga. pandemin.

Friskvård
Ingen friskvård pga. pandemin.

Boule
Boule är en egen förening med representanter för PRO och SPF. Boulen har startat upp under sommaren och under strikta former pga. pandemin

Minigolf
Ingen minigolf pga. pandemin.

Bowling
Ingen Bowling pga. pandemin

KPR
Under året har kommunens pensionärsråd, KPR, sammanträtt fyra gånger. PRO har 4 ledamöter i rådet och två ersättare. Protokoll från rådets möten finns numera på kommunens hemsida. I rådet avhandlas främst frågor som rör äldres situation i kommunen.

Resor
Vi har haft en resa, Kryssning, Bornholm-Gotland

PRO-Vetarna
Inställt pga. pandemin

Bingo
Inställt pga. pandemin

Lotterier
Liten försäljning.

Blomsterfonden
Föreningens blomsterfond har i år inbringat drygt 8 000 kr. Pengarna har skänkts till Djupängen som används till trivselfrämjande åtgärder.

Föreningens Hemsida och e-post
På vår hemsida kan man ta del av aktuella händelser, information om vår studieverksamhet, våra resor mm. Där finns också ett bildarkiv med bilder från våra föreningsmöten och resor. Sidan kan besökas på www.pro.se/hammaro. Vi har samlat på oss ett stort antal e-mailadresser för att kunna göra grupputskick. Vår e-mailadress är: hammaro@pro.se. Webbmaster för hemsidan är Britt-Marie Persson.

Föreningens ekonomi
Under det gångna året har vi arbetat hårt med en ansträngd ekonomi, våra intäkter har reducerats kraftigt pga. pandemin men våra utgifter har legat kvar, såsom hyra, telefon, data

Slutord
Styrelsen vill framföra ett varmt tack till alla medlemmar för den förståelse som visats oss under det gångna pandemiåret.

Skoghall i oktober 2021

Thorsten Born Britt- Mari Persson Lisbeth Henriksson