Förening Hammarö

Kondoleanser

PRO Hammarös Blomsterfond.

Kondoleanser kan du lämna på PRO Hammarös expeditionen i Clevegården måndag-torsdag kl.10.00-12.00. Det går också bra att ringa till oss på nämnda tid, eftersom någon av oss har jour och finns på plats.Tel. 054-513577

PRO Hammarös Blomsterfond

Pengarna från kondoleanser går in på PRO Hammarös Blomsterfond.

Avkastningen delas ut som trivselpengar till vårt äldreboende Djupängen.

Lämna dina kondoleanser i god tid, eftersom de först ska skrivas ut, och sedan skickas ut till kyrka eller begravningsbyrå.

Här kommer tackbrevet från Äldreboendena -23.

I år kunde vi överräcka 12 000 kr till våra äldre, som bor på Djupängen o Björkhagsgården, tack vare er alla som skickar Kondoleanser via PRO´s ”Blomsterfond”.

I bif. brev ser ni exempel på vad pengarna används till! Det är en väldigt uppskattad gåva, att kunna förgylla tillvaron för dom boende!

Dom flesta av er vet ju hur man skickar kondoleans men till er som är nya medlemmar går det till som följer:

Ni kan besöka oss på expeditionen eller ringa 054-513577 under exp.-tid månd-torsd 10-12, så skriver vi ut kondoleansen.

Betalning kan ske Kontant, Swish (1234 05 7881) eller Bankgiro (5838-6327). Glöm inte att skriva ”Kondoleans o namnet” i meddelande, på den som gått bort).
Minsta summa är 100 kr!
Tack till er alla som bidragit!
Styrelsen PRO Hammarö

läs här bif fil vad trivselpengarna användes till 2023 Pdf, 911.1 kB.

läs här bif fil vad trivselpengarna användes till 2021 Word, 7.2 MB.

läs här i bif fil vad trivselpengarna användes till 2020: Word, 94.9 kB.

läs här i bif fil vad trivselpengarna användes till 2022 Word, 2.3 MB, öppnas i nytt fönster.

Bild från äldreboendet Djupängen 19 dec -23 , Jan och Monica överlämnar pengar!

Bilden ovan avser -23 års överlämning av pengar.
Jan och Monica överlämnar 12 000kr, till Hammarös äldreboenden.
Pengarna kommr från PRO:s blomsterfond!
Detta har pågått varje år sedan 1970!

Vi har fått ett tackbrev från enhetscheferna på Djupängen, efter vårt årliga bidrag till brukarna på Djupängen o Björkhagsgården. Bidraget från år 2022.

Som ni förstår så är det tack vare er, som skickar kondoleanser via PRO Hammarö, som vi kan bidra till att förgylla tillvaron för dom boende!

I bifogad fil ser ni vad pengarna från förra året har använts till.

Styrelsen PRO Hammarö

Hej på er!

Här kommer en liten redovisning över ert bidrag för 2022.

Vi vill än en gång understryka att det betyder mycket för våra boende och att ert bidrag gör skillnad.

Tack!

Med vänliga hälsningar

Lina, Sofia, Helena, Anna och Ulrica

Enhetschefer Särskilda boende

Bild på överlänmande av bidrag

15 dec 2022!
Här lämnar PRO Hammarös Ordf Thorsten och Kassör Monica över 10 tusen kronor
till våra äldreboende som vi fått in från Blomsterfonden. Mottogs med mycket stor glädje.

Text o Foto: Jan Staaff