Distrikt Värmland

Juni 2021

Här kan du berätta om din förening eller verksamhet.

Personer framför träd

ORDFÖRANDE HAR ORDET - JUNI 2021

Hej på er!

Det är med ett visst vemod som jag skriver det här ”Ordförande har ordet” för det är mitt sista! Jag kommer vid PRO Värmlands årsmöte den 23 juni - som sker per capsulam - att sluta som ordförande. Jag valdes – som första kvinna - i april 2009 vid PRO Värmlands årsmöte i Forshaga Folkets Hus och jag efterträdde då Stig Asker som varit ordförande i fyra år. Inte trodde jag då att jag skulle ha detta förtroendeuppdrag i hela tolv år! Men så blev det och jag tycker att det varit mycket trevliga, givande och roliga tolv år förutom de sista pandemiåren då vi tyvärr inte har kunnat ha någon verksamhet alls. Men nu hoppas jag att både distriktets och länets PRO föreningars verksamhet kan komma i gång frampå höstkanten.

När jag ser tillbaka så minns jag alla årsmöten, medlemsmöten och andra möten som jag deltagit i. Vidare tänker jag på alla uppvaktningar, sommararrangemang och andra olika aktiviteter som jag medverkat vid. Jag minns våra trevliga och roliga PROmenader som vi hade på Fryksta höjden i Kil. Jag tänker på vår populära frågesport PRO Vetarna som jag under alla år har gjort frågor till och lett alla distriktsfinaler och många deltävlingar. Jag tänker på och minns alla glada och trevliga PROare som jag mött under mina år som distriktsordförande. Ja, jag kommer att sakna er alla, ingen nämnd och ingen glömd! Men en som jag ska nämna och som jag kommer att sakna mest det är Elisabeth. Vi har jobbat så bra tillsammans och har haft kontakt varje dag och nästan alltid träffats varje dag också. Men vi kommer att träffas lite framledes ändå eftersom jag kommer att bli ansvarig för RPR och KPR det närmaste året om årsmötet beslutar detta.

Jag vill tacka er alla styrelsen, förtroendevalda, medlemmar och Elisabeth för ett mycket bra samarbete under mina tolv år som ordförande. Jag önskar den nya styrelsen som årsmötet kommer att utse lycka till i det fortsatta arbetet inom PRO Värmland.

Kram till er alla!
Lisbeth.