Distrikt Värmland

PRO Arvika Rese- och event-träff

Bild ifrån PRO Arvikas Rese och Event-träff

PRO Arvika RESE och EVENT träff

Äntligen kunde resekommittén, bestående av Jonas och Ulrika, presentera sina resor/event, för 2024.

Det är alltid lika pirrigt och spännande att se hur våra medlemmar tar emot våra förslag. Det gäller att ha en bra mix, så att det kan passa de flesta. www.pro.se/arvika

Resemötet hade vi förlagt till Sporthallen, fredagen den 1 mars kl. 10.00. Att vi använder oss av Sporthallen beror på att vi behöver ganska stort utrymme. Det brukar komma c:a 150-200 personer, sedan behöver vi ett antal bord, där medlemmarna kan anmäla sig. Det blev 8st bord. Jonas och jag hade engagerat

12 personer, att hjälpa till med anmälningarna. Vi är väldigt tacksamma för all denna hjälp. Det är lite att pyssla med under ett resemöte. Det började strömma in folk redan 9.30 och när vi startade 10.00 var det c:a 170 personer på plats, som var sugna på olika resor/event och det är många som hör av sig i efterhand.

Resorna för i år består av en 3 dagarsresa till Småland, där vi skall besöka bl.a Bjertorps slott, Qvänum Mat & Maltbryggeri, Kosta Glasbruk & Art Gallery, Wilhelm Moberg ”Mobergs-och Utvandrarnas spår” guidad tur. En dagstur till Karlstad och Löfbergs Kaffebryggeri, Lillängshamnens Rökeri och Värmlands Museum.

En 3 dagarsresa till Stockholm för att se ”Änglagård”/Oscars, Riksdagen och Lasse Åbergs museum.

En endagsresa till Oslo, för att besöka Julmarknaden och avslutar med en god lunch på Akers Brygge.

Våra event innehåller bl.a musikalen ”Waitress”, SäffleOperan, två turer till Kulinarika, ”Vin & Matresa”, Mingel & Film och någon SHL match. När det var dags för anmälan, blev det köer och listorna fylldes på snabbt. Då spreds en glädje i kroppen, då förstod man att resorna/eventen var till belåtenhet. Så nu är det dags för Jonas och mig att börja planera resor/event inför 2025, så det blir nog en tur till Selma Spa för lite ”brainstorming”, det brukar fungera. Resekommittén, Jonas och Ulrika, tackar alla som kom och vi hoppas ni skall få glädje av våra resor/event. Vårt signum är Gemenskap-Trygghet-Upplevelse.

Tack alla som hjälpte till.
gm/ Ulrika Karlsson - Foto: Ulrika Karlsson

Bild ifrån Rese- och Event-träffen