Förening Tierp

Medlemsträff 9 sept

Höstens första medlemsträff hölls på Nathanaelgården 9 september 2019
En trevlig träff blev det med sång och musik av Lennart Eriksson.
Ett 60-tal medlemmar slöt upp trots regn och ruskigt väder.
Från Teatersällskapet kom en representant och berättade om verksamheten och att dom spelar nu en pjäs som heter "Det var dans bort i vägen" som det finns möjlighet att boka till en föreningsträff. Speltid ca 1timme. Eventuellt bokar PRO detta vid nästa möte den 14oktober.
Mikaela Lindström från kommunen informerade om kommunens planer på äldreomsorgen, om hur den skall ordnas när vi blir fler och fler 80+ som kommer att behöva tjänsterna.
Det kommer att byggas 40 boenden för äldre i Siggboområdet fick vi veta bl.a.
Gert Berlin informerade om Möbeln och att invigningen kommer att vara den 26 oktober då även Bouleverksamheten skall visas upp.
Birgitta Bergman berättade om kommande resor.
Adventresa till Sala silvergruva den 15 december med mat och julmarknad.Den 16 februari spelas Broadwaymusikalen " La Carge aux Folles" i Gävle gasklocka.
Efter gott kaffe med bröd som kökspersonalen ordnar så fint, avslutades mötet.
Birgitta