Förening Tierp

Höstmöte 11 nov

PRO Tierp höll sitt höstmöte på Nathanaelgården den 11 november.
Ordf Gert Berlin hälsade ett 80 tal medlemmar samt dagens gäst, naturfotografen Håkan Karlsson,välkomna.
Sedvanliga mötesfrågor, med budget och medlemsavgift för 2020 presenterades och godkändes av höstmötet.
Därefter blev det filmvisning av Håkan Karlsson som varit i Nordöstra Finland och filmat björnar, vargar samt järv.
Mycket vackert och lärorikt om hur björn och varg respekterar varandra i naturen.
Kaffe med gott bröd och lotteridragning därefter och Gert berättade lite om Möbeln bl a om hur fin boulehallen blev med fyra banor och publika utrymmen för fika i anslutning. Boulespelare är där fem dagar i veckan.
Mera naturfilmer blev det sen till allas förtjusning! Nu visades Myskoxar på fjället och vackra blommor, hav och sjöbodar.
Ett stort tack till Håkan Karlsson och medlemmarna för en trevlig eftermiddag.
Birgitta Bergman