Förening Tierp

Medlemsträff 14 jan

Medlemsträff med PRO Tierp på Nathanaelgården den 14 januari 2019.
Den 14 januari hade PRO Tierp sin första träff för året. Ett 70-tal glada pensionärer som kom till Nathanaelgården denna soliga fina dag.
Ordf Gert Berlin hälsade alla hjärtligt välkomna. Dagens tema var "resor" och från Viking Line gruppavdelning kom Tina Eriksson. Hon berättade och visade bilder på arrangemang som kan kombineras med en kryssning såväl som dagskryssning och längre kryssningar. Till exempel kan man besöka Sandtorpsgård, Stallhagen eller varför inte vackra Senses trädgård.
Besöksmål fanns det gott om både före kryssningen och på resmålet.
Tina puffade också för resan med PRO Uppsala samorganisation med Cinderella den 14-15 mars.
Underhållningen stod "Jojjez duo" för med sång och musik, Georg spelade flera instrument, jättetrevligt.
Lotterier, kaffe med bröd och trevlig samvaro.
Gert talade om att Möbeln eventuellt kommer att stå färdig till hösten september-oktober och att äldreboende kommer att börja byggas under hösten 2019.
Stort tack till Tina Eriksson och Jojjez duo samt kaffekommittén för en fin eftermiddag - och tack alla PROare som slutit upp.
Birgitta Bergman