Förening Tierp

Medlemsträff 18 feb

Medlemsträffen på Nathanaelgården 18 februari 2019
samlade ca 80 medlemmar.
Temat för dagen var att rädda liv. Karin Sandberg från Civilförsvarsförbundet kom och informerade oss PROare bl a om hjärt- och lungräddning.
Hon visade också upp och demonstrerade många av de saker som är bra att ha hemma för att klara längre elavbrott och vid eventuell kris.
Vi fick se hur man använder en hjärtstartare och de som ville kunde anmäla sig till en hjärt- och lungräddningskurs.
Många skrev upp sig på listan.

Information om nya och startade studiecirklar gav Berit Nord och hon poängterade att det också behövs fler cirkelledare. Inga speciella fackkunskaper behövs för det, man ska egentligen endast hålla ihop cirkeln och anteckna närvaro osv.
Birgitta informerade om kommande resor. (Se under ”Resor”)
Ordförande berättade bl a att "Möbeln" kommer att ha invigningsfest i september och att det blir en PUBafton den 12 april på Björken.
För underhållande musik svarade Lennart Eriksson.
Kaffe med dopp och lotteridragning blev det också förstås.
Avslutningsvis tackade Gert alla för ett intressant möte.
Birgitta