Förening Öregrund

Scrapbooking

Scrapbooking, I stället för att bara sätta in foton i album kan du även sätta in en massa andra saker.

Scrapbooking är en engelsk term som kan användas när man i stället för att bara sätta in foton i album även sätter in en massa andra saker. Man klipper, klistrar och sätter in klistermärken, biljetter, dikter osv. En scrapbook kan jämföras ungefär med en urklippsbok.
Det innebär att man dekorerar sina fotoalbum genom att t.ex. montera foton på färgade och mönstrade papper, skriva dokumentation om bilderna och kanske lägga med små minnessaker.
Man kan utöver fotoalbum även skapa till exempel egna kort, eller adresser att klistra på julklappar och födelsedagspresenter. Det kommer definitivt vara unikt och populärt!

Länk till extern sida: scraproom.se Länk till annan webbplats.
Länk till extern sida: Wikipedia Scrapbooking Länk till annan webbplats.

Anmäl ditt intresse till.
Studieorganisatör:
Lisbeth Jansson Mobil: 073-718 51 59, e-post: lisbethjansson@telia.com