Förening Öregrund

2023-02-06 Trivselträff Matts Lindblom ”Trubadur”

Mats Lindblom ”Trubadur”. Foto Kjell Karlsson

Trivselträff Måndag 6 februari Matts Lindblom ”Trubadur”

En välbesökt trivselträff som inleddes med att Thommy hälsade alla välkomna och särskilt våra nya medlemmar. (Det har tillkommit många nya medlemmar).
Matts spelade gitarr och sjung. Med en jättebra sångröst och ett bra gitarrspel blev det en kväll att minnas. Det märks att han har lång erfarenhet. Ser fram mot att få höra honom igen. Han har en bred repertoar, från Fred Åkerström, Cornelis Vreeswijk till Elvis Presley m.fl.
Publiken sjung med och alla verkade nöjda.

Efter ca. 45 minuter serverades kaffe, goda smörgåsar med ägg och falukorv och därefter kakor.

När fikarasten var över informerade Thommy och Inga-Lill om kommande aktiviteter och planerade resor.
Gunilla berättade om sittgymnastik och cirkelgymnastik.
Birger informerade om nybörjarkurs och fortsättningskurs i bridge. Birger ställer även upp och visar hur man som nybörjare skall komma igång med boule.
Efter all information fick vi åter höra Matts underhålla. Publiken gav sig inte utan att få ett extra nummer, mycket applåder.
Därefter var det dags för lotteridragning. Många glada vinnare fick ta del av de fina priserna som var skänkta.
Ett stort tack till våra frikostiga sponsorer:
C-G STYLES
Öregrunds Blomsterglädje