Förening Öregrund

2023-04-03 Trivselträff

Margareta Widén-Berggren informerar om projektet. Foto Kjell Karlsson

Till dagens trivselträff var representanter från Gästrike Vatten AB och Östhammars Kommun inbjudna.

Dagens trivselträff lockade ca. 70 besökare.
Thommy hälsade alla välkomna och redogjorde för träffens upplägg.
Våra inbjudna gäster inledde och berättade i ca. 45 minuter om projektet att bygga ut vatten och avlopp i Östhammar och Öregrund.
Kapaciteten för vatten och avlopp har nu nått en sådan gräns att man inte kan ge nya bygglov i Östhammar och Öregrund då det inte finns tillräcklig kapacitet för vatten och avlopp.
Gästerna var Tomas Tollin Gästrike Vatten AB, Margareta Widén-Berggren Östhammars Kommun, Pär-Olof Olsson Östhammars Kommun.

Nedan en länk till extern sida Plan för VA-utvecklingen i de östra delarna av Östhammars kommun:
https://www.osthammar.se/globalassets/dokument/planer/plan-for-va-utvecklingen-i-de-ostra-delarna-av-osthammars-kommun.pdf Länk till annan webbplats.

Länk till intern fil: Pdf, 9.4 MB. Plan för VA-utvecklingen i de östra delarna av Östhammars kommun 2022-05-19

Från och med den 1 maj 2017 är VA-verksamheten i Östhammars kommun ansluten till Gästrike Vatten. Gästrike Vatten sköter nu all drift och underhåll av ledningar, vatten- och reningsverk.
Efter en del frågor avslutades informationen och det blev dags för lite gymnastik som leddes av Gunilla.
Efter gymnastiken smakade det bra med kaffe, smörgås och en kaka.
Därefter informerade Inga-Lill om planerade resor och uppmanade till att beställa snarast då vissa resor börjar bli fullbokade.

Thommy berättade om att Swedbank håller en föreläsning om Digital ekonomi.
PRO Öregrund är inbjudna där vi får information om hur man kan hantera sin ekonomi digitalt och använda tjänsterna på ett säkert sätt.
Swedbank bjuder på kaffe och smörgås. Hoppas vi ses!
Datum tisdag 16 maj 2023.
Välj den tid som passar dig
Alternativ 1: kl.09.00-10.00
Alternativ 2: kl. 10.30-11.30
Plats Kulturhuset Storbrunn, Klockstapelsgatan 2, 742 32 Östhammar
Annons kommer i Annons-Nytt.
Anmälan till: Thommy Myhrberg thommy.myhrberg@hotmail.com 073-086 85 00
eller till: Inga-Lill Karlsson janeingalill.karlsson@gmail.com 070-369 98 13
(Antalet platser är begränsat så boka din plats så snart som möjligt dock senast torsdagen den 11 maj 2023).

Det är tänkt att vår förening kommer att hålla en kurs i hantering av mobiltelefon så att man lär sig att hantera swish och att kunna betala räkningar m.fl. grundläggande funktioner. Datum för kursstarten kommer att meddelas.

Efter informationen blev det dags för lottdragning.
Vi tackar våra generösa sponsorer:
Berit Blom
COOP Öregrund
Marita Söderqvist
Infartsmacken
Wilmas

Margareta Widén-Berggren och Pär-Olof Olsson informerar om projektet, med stöd från Tomas Tollin Gästrike Vatten AB.
Gunilla fick med alla på lite gymnastik före kaffet.
Dragning på lotteriet.
Text och foto Kjell Karlsson.

Länk till intern sida Bildarkiv 2023