Förening Fålhagen

20230825 Vinprovning

Bubblig vinprovning för PRO Fålhagen!!

Personer framför träd
Lena förklarar hur vinprovningen skall gå till

Fredagen den 25/8 2023 träffades våra medlemmar för första gången sedan sommaruppehållet. Vi var ca 30 medlemmar varav 4 från Södra Hagunda. Vi tycker det är roligt att medlemmar från "Fyrklövern" kommer till oss. Alla fick testa lukt och smaklökarna. på olika viner. Målet var att identifiera vad de tre olika bubbelvinerna var skapade av. Inte lätt!!
Det var 3 olika viner varav den första var grundad på enbart franska vindruvor, lite surt faktiskt.
Den andra mycket god, grundad på Hallon och Persika !!
Glas nummer 3 grundad på Fläder och Krusbär , inte alls så tokigt!!
Ingen hade alla rätt, men imponerande att så många kunde identifiera så mycket.
Stort TACK till Lena Hellerstedt, som ordnat denna vinprovning och tillsammans med Tommy Forsberg gjorde starten av höstens aktiviteter så bra. TOPPEN!!
Ordförande Tommy Forsberg informerade sedan om den kommande Friskluftsdagen i Fjällnora, den 1/9 , med alla fantastiska möjligheter till aktiviteter. Friskluftsdagen arrangeras av "Fyrklövern" (Fålhagen, Södra Hagunda, Svartbäcken och Eriksberg), med stöd också från Distriktet. Vi hoppas alla på stort deltagande och bra väder.

En bra eftermiddag!!!