Förening Fålhagen

I bild och ton "Uppsala i våra hjärtan".

Ernst Nilsson och Pelle Lundblad visar bilder och sjunger
Ernst och Pelle 2

20230421 Medlemsträff

Fredagen den 21/4 2023 kunde vi njuta av vackra bilder från Uppsala tagna av Ernst Nilsson och lyssna till hyllningssånger skrivna och framförda av Pelle Lundblad.
Ernst visade mycket vackra bilder på 17 av Uppsalas 21 broar, byggnader och vyer, tagna både i sommar och vinterskrud samt i solljus, månljus.
Alla förundrades över hur vacker vår stad faktiskt är.
Pelle började med sången "Välkommen hit, välkommen hem", därefter bilder på (och under) 17 broar över Fyrisån.
Foton över det anrika Uppsala, följt av "Hela vägen hem" och "Rök i det blå"
Nu var det dags för lite rörelser, Perra Hansson ledde oss medlemmar i ca 10 minuters aktiviteter, där vi i huvudsak var sittande på våra stolar.
Efter detta dags för kaffe med dopp som belöning.
Ernst fortsatte sedan med bilder på och med vyer från slottet. Pelle framförde sången "Tillbaka i stan". Bilder på modern atrkitektur, Gamla Uppsala och Tuna backar.
Dessa bilder följdes upp av två sånger "Tuna Backar" och "Kungen på Torbjörns torg"
Avslutningsvis en bild kavalkad från City-Vindbron-Kungsängen med bl.a. Kungsängsliljor och backsippor. Både Ernst och Pelle avslutade denna fantastiska föreställning med sången "Min stad".
Samtliga bilder var tagna av Ernst Nilsson och samtliga sånger komponerade och skrivna av Pelle Lundblad.
Det blev en mycket uppskattad och trivsam eftermiddag i gemytlighet.

Perra instruerar till rörelser

Per instruerar och leder