Förening Fålhagen

20220916 Medlemsträff

Medlemsträff fredagen den 16 september med föredrag av f.d. polisen Christer Nordström och äldreambassadören Stig Bernsten. En informativ och givande eftermiddag.

Personer framför träd
Christer Nordström

Fredagen den 16/9.
Ordförande Sören Gozzi hälsade alla välkomna, speciellt Christer Nordström och Stig Bernstern, som denna dag var inbjudna till föredrag och presentation.
F.d. polisen Christer Nordström började och berättade om sina 47 år vid polisen. Han började som ordningsman i skolan och ordningsman på logementet i det militära. Sen var yrkesinriktningen klar. Efter polishögskolan sökta han tre olika placeringar. 1 i Uppsala, 2 i Uppsala och 3 i Uppsala och som val två kom han till Uppsala. Här blev han sedan i 47 år.
Han hade/har en del att kommentera om dagens polisorganisation. T.ex. det är inte ont om poliser, men de är inte riktigt bra organiserade.
Christer berättade även lite om sin bok "Polisliv" där han berätter om både "Kapten Klänning" och "Knutby morden". Föreningen köpte en bok som senare kommer att lottas ut i samband med någon tävling.
Ett råd eller förslag från Christer till hur man bemöter en skum försäljare, som frågar efter e-post adressen är, ge adressen: pluto.kalleanka@draåthelvete.com

I kaffe-pausen presenterade sig Äldreombudsmannen Stig Bernsten, vad han är tillsatt att göra och hur vi kan kontakta honom. Dels per telefon 018-726 15 75 eller per e-post stig.bernsten@uppsala.se.
Kontakt-ambassadören för vårt område är dock Shake' Hocapain som nås på tfn: 018-726 15 77

Stig Bernsten