Förening Fålhagen

Medlemsträff på Studenternas 1/9 2022

Studenternas IP

Torsdagen den 1/9 2022 träffades 25 medlemmar på Studenternas IP för att få en guidad tur på den nya idrottsanläggningen i Uppsala.

Klockan 14:00 träffades vi utanför ingång C där vår guid Anton Wahl mötte upp och öppnade grinden in i arenans stora utrymmen. Anton berättade många detaljer om aktiviteter, att arenan rymmer 10500 besökare, att 3 klubbar har sin hemvist på Studenternas (IK Sirius, IK Uppsala Fotboll och Dalkurd FF) och att arenan fyller alla krav som Svensk Elitfotboll kräver.
Det finns en stor VIP lokal där 400 personer får plats. Personal från arenan samt från klubbarna samsas och samarbeter mycket väl. Vid varje evenemang tjänstgör ca 50 personer.
Konstgräset byts vart 4:e år och nästa gång Studenternas för nytt underlag blir i Maj 2023.
Mycket annat fick vi information om. En mycket intressant rundvandring som varade ca 1 timme och med en ciceron som verkligen gjorde vår rundvandring trevlig och informativ.
Tack Anton !!
Efter rundvandringen träffades alla i Brasseri 21 som ligger i byggnaden, för kaffe och bulle.