Förening Fålhagen

Stadsvandrare

Stadsvandring med guid Anders Allard

En solig och mycket varm fredag möttes 18 medlemmar vid "Teresa" invid Fyrisån,
för att bli guidade runt delar av Uppsala (från Teresa till Påvel Snickares gränd) med focus på vackra och märkliga byggnader.
Ja tänk så mycket vackra hus vi har i vår stad, som man tyvärr inte ser om man inte höjer blicken lite mot husfasaderna. Hur många av oss hittar t.ex. till Vårfru gränd eller har sett initialerna AW ( Almqvist & Wiksell) på Kaniken. Inskriptionen Tidningen: Uppsala i korsningen Östra Ågatan och Smedsgränd. Nästa gång Du promenerar på staden, höj blicken och observera alla vackra ornament, husfasader m.m. Det finns så mycket historia som är fascinerande men dolt för den stressade stadsmänniskan.
Det var en fantastisk och informativ eftermiddag tillsammans med 18 vetgiriga och intresserade medlemmar, ledda av den kunnige guiden Anders Allard.

Klicka på länken nedan för att se alla vackra bilder från promnenaden m.fl.
https://www.flickr.com/photos/99983261@N04/albums/72157719454203355 Länk till annan webbplats.