Förening Vällingby-Spånga

Styrelsemedlemmarna kan du kontakta via:

E-post: vallingby-spanga@pro.se

Telefonnummer: 08-37 74 02

Ordförande är: Yvonne Wheeler

För att komma till styrelsens kontaktuppgifter KLICKA HÄR Öppnas i nytt fönster.

Styrelsen har möte en gång/månad. Styrelsemötet är innan Månadsmötet. Vid månadsmötena informerar styrelsen bl.a. om vad som har hänt, vad som är på gång/aktuella händelser.
Månadsmötena syftar också till att föreningsmedlemmarna och styrelsen, i dialog, kan ta upp och dryfta olika frågor som rör föreningen och viktiga samhällsfrågor som rör äldre. Här ges således också möjligheter till att ge varandra återkoppling.
Styrelsen verkar bl.a. för att i samråd med medlemmarna stödja, främja information och aktiviteter inom föreningen. Andra uppgifter är att administrera föreningens verksamhet t.ex. registrering/avregistrering av medlemmar, hålla samman föreningens verksamhet, initiera och planera samt leverera programblad och lokala aktiviteter m.m.

Föreningen har samverkan med Hässelby -Vällingby Stadsdelsnämnd genom att det i föreningens styrelse finns en representant från Stadsdelsnämndens Pensionärsråd. Rådets uppgift är att ge äldre medborgare möjlighet till inflytande och insyn i frågor som rör deras levnadsförhållande inom stadsdelen. Rådet ska ta initiativ till förbättringar och samarbeta med kommunens- och landstingets företrädare i stadsdelen.

I PRO föreningens styrelse finns ledamöter som har fokus/ansvar inom specifika områden t.ex. studie- och kultur samt medlemsregister/ administrering av medlemmar, i övrigt se förteckningen över styrelsen.

Vid varje styrelsemöte förs protokoll, vilka finns arkiverade i pappersform. På årsmötet väljs styrelsen, vilket vanligtvis är i februari månad. Efter årsmötet läggs verksamhetsberättelsen på hemsidan.