Förening Solberga-Brännkyrka

Verksamhetsberättelse

Rapport från Bowlingen

Bowlingspelarna har träffats på torsdagar kl. 14.00 för fika, träning och samvaro under våren och hösten 2023 och även spelat korpen varannan måndag.

Bowlingsektionen har haft ett bra 2023. Många nya medlemmar har kommit in i gänget, 24 stycken träffas varje torsdag. Fem av dessa tillhör PRO Stuvsta-Snättringe som ville vara med. Nästan alla bowlar även på tisdagar med Mälarpantrarna.

Vi var också 10 stycken som åkte till Tranås och PRO:s Riksmästerskap. Inga toppresultat, men roliga tävlingar och trevligt hotell där det blev både biljard, shuffleboard och bubbelbad för några av oss.

Året avslutades med ett KM där Ola Fors vann för andra året i följd. 2:a kom Björn Öberg och 3:a Bernt Karlsson. 4:a och bästa dam blev Renée Stockling.

Vårsäsongen började torsdagen den 12 januari kl 14.00. Välkomna!

ett glatt bowlinggäng

Ett glatt bowlinggäng. Foto Björn Öberg