Förening Södermalm

Högalid

PRO Högalid är en förening för pensionärer i Högalid församling på västra Södermalm, anslutet till Riksorganisationen, PRO Stockholms län och Samorganisationen i Stockholms stad.

I medlemsavgiften ingår tidningen PRO-pensionären som utkommer med 10 nummer per år.

Vi är närmare 600 medlemmar.

Du som är ålderspensionär, förtidspensionär eller gift/sambo med sådan pensionär, är välkommen som medlem i vår pensionärsförening. Föreningen, som bildades 1974, ingår i Pensionärernas Riksförbund, Stockholms distrikt.

Utöver medlemsmöten varje månad bedriver vi en hel del aktiviteter såsom studiecirklar, boule, bridge, resor och utflykter samt teaterbesök. Vi har också ett rikt sommarprogram vilket är ovanligt inom PRO.

På PRO Högalids webbsida Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster. kan du läsa mer om föreningen och våra olika aktiviteter.

Välkommen till PRO Högalid