Förening Södermalm

Maria

PRO Maria är en förening för pensionärer i Maria församling på norra Södermalm, anslutet till Riksorganisationen, PRO Stockholms län och Samorganisationen i Stockholms stad.

Du som är ålderspensionär, förtidspensionär eller gift/sambo med sådan pensionär, är välkommen som medlem i vår pensionärsförening.

PRO Maria har sitt verksamhetsområde mitt på Södermalm. Vi är en aktiv förening med många verksamheter: studiecirklar, friskvård i form av boule och promenader, resor och kulturaktiviteter, möten med intressanta inslag och medverkande.

Vi är också aktiva när det gäller att ta tillvara pensionärernas intressen såsom äldreomsorg och sjukvård liksom när det gäller förtids- och andra pensionärers villkor gentemot regering och riksdag.

På Marias webbsida Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.kan du läsa mer om föreningen och våra olika aktiviteter

Välkommen till oss!