Förening Södermalm

Katarina

PRO Katarina är en förening för pensionärer i Katarina församling på sydvästra Södermalm, anslutet till Riksorganisationen, PRO Stockholms län och Samorganisationen i Stockholms stad.

Vi är ca 550 medlemmar (55+are) i PRO Katarina. De flesta av oss bor i Katarina församling men vi har också många medlemmar runt om i Stockholms stad och län.

Vi har träffar en gång i månaden, cirklar, stadsvandringar och gör vissa resor tillsammans. Vi har kul, lär oss mycket och äter mat tillsammans.

Men vi är också aktiva när det gäller att ta tillvara pensionärernas intressen i stadsdelen - park- och gatumiljö, äldreomsorg, sjukvård - ja allt som rör det vanliga livet.

Vi gör oss också till tals när det gäller förtids- och andra pensionärers villkor gentemot regering och riksdag.

På PRO Katarinas webbsida Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster. kan du läsa mer om föreningen och våra olika aktiviteter.

Välkommen till oss!