Förening Liljeholmen

Samverkan med grannar

Personer framför träd

PRO Liljeholmen samarbetar med grannföreningarna PRO Hägersten (tidigare Aspudden och Mälarhöjden), Fruängen-Västertorp, Kransen-Åsen, Solberga-Brännkyrka och Älvsjö-Herrängen i syfte att hämta idéer från varandra och att genomföra gemensamma aktiviteter inom områdena resor och studiecirklar. Vi kan då fylla bussar för utflykter resp bredda utbudet i cirklarna för att attrahera fler deltagare och nå nya penionärer. Vi vill också att medlemmarna i respektive förening ska kunna delta i aktiviteter hos varandra. Då kan vi få fler deltagare i cirklarna och en god chans till fler cirklar.

Samverkan innebär också att vi i nära gemenskap strävar mot samma mål när det gäller verksamhetsprogram, utbildningar, medlemsrekrytering, organisationsfrågor, stimulanspaket för nya medlemmar att åta sig förtroendeuppdrag, information om gemensamma verksamheter och intressepolitik som initieras av PROdistriktet och Samorganisationen.