Förening Trångsund

28-29 aug - Kosta

Här kan du berätta om din förening eller verksamhet.

Personer framför träd

Bussresa till Glasriket

Glasriket består av 12 glasbruk och vi ska stanna vid Kosta. Vi startar tidigt på morgonen från Skogås och Trångsund och är framme till lunch. Vi gör ett fikastopp under vägen.

Vi ser glaset ta form på nära håll i hyttan och njuter av vacker glaskonst i Art Gallery.

Vi besöker outlet och på kvällen blir det hyttsill, dvs. salt sill med lök och grädde, tillsammans med isterband, stekt fläsk och bakad potatis till levande musik. Måltiden avslutas med småländsk ostkaka, kaffe och glasblåsningsuppvisning.

Nästa dag åker vi med guide i Wilhelm Mobergs utvandrarbygder. Vi ser bl.a. Duvemåla och Korpamoen. Vi äter lunch i Kosta innan hemfärden.

Detta ingår: bussresa, 2 luncher, hyttsill med underhållning, frukost, guide i hyttan och Art Gallery, buss med guide i utvandrarbygder, övernattning i 2-bädds stuga.

Tid: 28-29 augusti
Kostnad: ca. 2.300:-, enkelrum +300:-