Förening Trångsund

25 apr - Stadshuset

Här kan du berätta om din förening eller verksamhet.

Ett besök i Stockholms Stadshus, stadens kanske mest kända siluett med sitt höga torn, är en fest i form och färg. Och den imponerande Blå Hallen är vår mest kända festlokal med Nobelfesten som en årlig höjdpunkt.

Stadshuset får du inte besöka på egen hand, så en guide tar oss med genom salarna för att berätta vem som fattar politiska beslut i Rådsalen och varför Blå Hallen inte är blå. Men också vad mosaikerna i Gyllene Salen föreställer och hur arkitekten Ragnar Östberg konstruerade marmortrappan som nobelpristagarna vandrar nerför varje år. Överallt i denna praktfulla byggnad finns spännande detaljer att upptäcka!

Tid: 25 april, kl. 11.00 – 14.00
Anmälan senast 25 mars
Kostnad: 120:-

Fisksoppa med bröd, kaffe och kaka sedan på café Portiken, som drivs av PRO Kungsholmen, Hantverkargatan 2A.
Kostnad: 95:-, betalas på plats.

Gemensam färd med pendel eller T-bana eller ses där, meddelas i bekräftelsen.