Förening Centrala Huddinge

Medlemskontakt

Att hemsida, e-post och sms är bästa sätten att fortlöpande få ut information är ostridigt, men når bara dem som har den utrustning som behövs. Den grupp som saknar sådan minskar, men under oöverskådlig tid kommer det finnas behov av andra former till medlemskontakt.

Säsongsutskick i form av en flerbladig folder i färgtryck har föreningen kunnat bjuda på under många år, trots kraftigt ökade kostnad för distribution och tryck. Beslut fattas inför varje termin hur programmet ska föras ut till medlemmarna.
Den som föredrar att få foldern digitalt hör av sig i god tid före terminsstart.
Aktuellt säsongsutskick hittas under Terminsprogram i vänsterspalt

Månadsmöten hålls under säsong SISTA MÅNDAGEN i varje månad - om inget annat meddelats. Särskild kallelse till varje möte utgår inte, men påminns på hemsidan.
Tid kl 13.00 - (ca 15.00) och plats ABF-huset Blå salen, adress Kommunalvägen 26 - nära Huddinge centrum. Ingen föranmälan behövs.
Busshållplats Kommunalhuset - flera linjer stannar både från och emot Huddinge C
Svårt med bilparkering nära ABF-huset men parkeringshusen i HC har fri parkering i 3 timmar och på näraliggande Klockarvägen är de 4 timmar. P-skiva gäller.

Årsmöte hålls SISTA MÅNDAGEN i mars månad.
Kallelse går ut med e-post och SMS samt annonseras på hemsidan .
Årsmöteshandlingar finns tillgängliga i möteslokalen men kan dessförinnan hämtas på expeditionen Sjödalsbacken 7 tisdagar 10 - 12.

Motioner och förslag att tas upp till diskussion och beslut ska vara inlämnade till expeditionen eller e-postade till centrala.huddinge@pro.se senast en månad tidigare

Föreningens adress m.m

Postadress: PRO Centrala Huddinge Sjödalsbacken 7 14 1 61 HUDDINGE
Telefon: (08) 774 71 15 E-postadress: centrala.huddinge@pro.se
Hemsida: pro.se/centralahuddinge
Plusgiro: 275611-2
Föreningens organisationsnummer: 812800-4069
Expeditionen öppen tisdagar 10 -12 under säsong
Dessa uppgifter finns även i terminsprogrammen

Adresser till övriga lokaler vi kan använda

ABF-huset Blå salen

Här hålls våra medlemsmöten sista måndagen i varje månad under säsong.
Adress: Kommunalvägen 26.
Angående kommunikationer och parkering - se under månadsmöten.

Björnkulla Boulehall Visättra

Här i hallen på Björnkullaringen 46 spelar vi boule vintertid. Buss 704 går från Huddinge C ända fram. Parkeringsplatser är det brist på men den som hittar någon gör klokt i att först kolla skyltningen. In- och utbokning med mobil/automat

Högdalens bowlingpalatz

Rangstaplan 2 i Högdalens centrum är adressen till detta bowlingmecka.
Dit tar man sig enklast med buss 172 från bussterminalen Huddinge C.

Koljan HUGE's samlingslokal

I Huge Fastigheters lokal kallad Koljan får användas för sammankomster.
Adress: Paradistorget 5c ( ingång i bortre hörnet på höger sida sett från ingången till innergården till bostadskomplexet på Paradistorget mittemot vårdcentralen)

FUB's lokal

Vi har möjlighet att vid särskilda tillfällen disponera lokalen på Fullersta torg 4 som tillhör föreningen för funktionshindrade - FUB.

Väntjänstens lokal

Sjödalsbacken 7C är adressen, baksidan av huset där vi har vår egen expedition
Här håller vår sömnadscirkel till.
Väntjänsten är en samorganisation mellan PRO, SPF och Huddinge kommun.