Distrikt Stockholms län
Gemenskap och aktiviteter
Publicerad:

Kom med i distriktets PROva på PRO-kampanj

Fler seniorer måste upptäcka hur bra det är att vara medlem i PRO! Det är ett skäl till att distriktet drar i gång kampanjen PROva på PRO. Starten sker den 27 september, samtidigt som friluftsdag går av stapeln. Kampanjen pågår till årets slut.

Tanken är att vi ska locka till oss nya medlemmar med olika aktiviteter, läs alla trevliga tips i brevet från distriktets medlemsansvarige, Elsie Mann. Hon tipsar också om hur vi ska göra för att behålla de medlemmar vi redan har.

Framför allt är PRO:s friluftsdag den 27 september ett utmärkt tillfälle där du/ni i föreningen kan locka intresserade seniorer att prova på en PRO-aktivitet. Berätta gärna om allt annat ni gör och vilka förmåner som man kan få som medlem i PRO, till exempel resor, utflykter, förmånliga försäkringar, kurser vid PRO:s folkhögskola och friskvård. Eller att man kan komma till en PRO-sammankomst för att bara fika och umgås. Men naturligtvis är man välkommen att vara med och jobba för att äldre ska få ett bättre liv i samhället!

Läs Elsies brev om distriktets PROva på PRO-kampanj Länk till annan webbplats..

På PRO riks hemsida finns en sida där du kan få mer viktiga tips på vad som erbjuds till den som blir medlen i PRO. Läs mer under Aktiviteter Länk till annan webbplats.

Text: Ragnvi Svärd