Distrikt Stockholms län

Om oss

Här finns information om distriktet PRO Stockholms län och kontaktuppgifter till föreningarna i länet.

Personer framför träd

Vi i PRO Stockholms län

Vi är i dag cirka 35 000 medlemmar i 103 föreningar I distriktet PRO Stockholms län. Under Öppnas i nytt fönster.Våra Öppnas i nytt fönster.föreningar Öppnas i nytt fönster. i menyn till vänster finns länkar till våra föreningar i länet. Det är i PRO-föreningarna som du hittar alla medlemsaktiviteter.

Distriktets uppgift
PRO distriktet i Stockholms läns uppgift är
- att vara ett kunskapsstöd och ett bollplank till PRO-föreningarnas styrelser
- att driva de intressepolitiska frågorna i samarbete med PRO-föreningarnas styrelser.

Leds av en styrelse
Distriktet leds av en styrelse Öppnas i nytt fönster. med representanter från PRO-föreningarna.

Kommitttéer och pensionärsråd
Till distriktets och styrelsens stöd finns kommittéer och pensionärsråd.
Kommittéerna består av representanter från styrelsen och PRO-föreningarna.

Pensionärsråden är en viktig instans för PRO:s representanter att påverka politiker och makthavare i våra intressepolitiska frågor. Råden finns i kommunerna, KPR - kommunala pensionsrådet, i Stockholms stads stadsdelsnämnder SPR - stadsdelsnämndens pensionärsråd och i Regionen Stockholms län - RPR - regionala pensionärsrådet.

Kansli
PRO Stockholms län har sitt kansli Öppnas i nytt fönster. i Johanneshov, Stockholm.