Förening Flen

9 aug PRO Flens 70-års Jubileum

Hipp hipp hurra! Flens PRO fyller 70 år.
Jubileumsfest i Sparreholms Hembygdsgård 9 augusti.

Buss avgick från Flen för de som ville. Det var 118 medlemmar som kom till den vackert belägna hembygdsgården på en udde i Båven.  Molnigt väder, men inget regn.

Välkomstdrink serverades. Därefter bjöds det till bords. Lars Carnesten ordförande hälsade alla välkomna. Berättade om hur föreningen startade och lite framåt i tiden.

Maten serverades av styrelsen. Kallskuret, potatissallad och härlig exotiska frukter. Allt smakade väldigt bra. Tack till Matpiraten Flen som stod för den.

Mycket trevlig stämning bland borden. Underhållning av 2 ”spelmän” med namnet ”Galej” från Åkers Styckebruk. Deras repertoar var blandad med gammal och ny musik. Gick hem hos publiken. Tack för underhållningen.
Föreningen uppvaktades av 2 representanter från PRO:s distrikt med en fin glasskål.

Kaffe och kaka serverades. Lotter såldes med fina vinster. Hemmagjord sylt/marmelader, presentkort.

Tiden går fort när man har roligt. Bussavgång. Nöjda och glada sågs alla vara efter en trevlig eftermiddag.

Text: Monica Thorell

Se bilder här