Förening Flen

5 sep Bangolf 2023

Bangolfen PRO Flen började för säsongen i april. Vilket intresse det är. Varje måndag kl 09.30 samlas 35-40 personer i Sveaparken. Vädret har inte så stor betydelse.
Ibland går det bra och ibland inte bra. Flera har spelat i många år, men många nya har tillkommit.

Vi fikar som L-E Persson fixat. Banorna fixade av ”Bala” och ”Ille”. Tack till er tre för erat fina jobb.

Onsdagar spelas ett slags seriespel inom föreningen. Man spelar i par och alla möter alla. Mycket uppskattat.

Årets säsong håller en avslutning den 18 september. Men, om vädret tillåter är det fortsatt spel på måndagarna.

Det bästa med bangolfen är det sociala. Vi tävlar, men, skratten och glädjen är såååå stor. Välkommen till nästa år både gamla och nya medlemmar.

Text: Monica Thorell

Foto: Monica Thorell