Samorganisation Malmö

PRO kongressen 2022

PRO Riks kongress i Upplands Väsby

Under dagarna 3 från den 17 t.o.m. 19 juni.

Från Malmö deltog Preben Andersson Åke Ljunggren Susanne Björkenheim Anders Magnhagen Karin Persson Kjell-Ove Linell och Bo Carlqvist.

Det blev många och långa debatter, men under en mycket bra stämning. Den store härledaren för Skåne var Åke Ljunggren som hade till uppgift att prata med de andra distrikten för att se om vi kunde komma överens i en del frågor, det gällde bland annat i frågan om vem som skulle efterträda Christina Tallberg, vi från Skåne och en del andra distrikt hade Jan Andersson som första namn men vi förlorade den kampen, vald blev Åsa Lindestam från Hälsingland som sitter fram till nästa kongress. PRO Riks har tre viktiga frågor som är viktiga för oss pensionärer 1 Pensionen 2 Äldreomsorgen 3 Tandvården.

Det blev ett beslut på en avgiftshöjning med 10: - förslaget var 20:-

Vi deltagare från Skåne ställer gärna upp och kommer ut till föreningarna för att informera från kongressen.

Sommarhälsning

Ordf. Preben Andersson