Förening Lindeborg-Tygelsjö

PRO Informerar och påverkar

Centrala pensionärsrådet i Malmö väljs av medlemmarna inför varje mandatperiod. Nuvarande mandattid 2023 - 2026

Samorganisationens Höstmöte har utsett följande ledamöter och ersättare för en mandatperiod på 4 år:
Ledamöter, Susanne Björkenheim, Anders Magnhagen, Birgitta Hultgren, Preben Andersson och Ingrid Mardell.
Ersättare, Ninette Hansson och Preben Karlsson

Centrala Pensionärsrådet ska behandla frågor och planering som berör äldres villkor i Malmö. Via CPR kan PRO påverka en hel del, lyfta missförhållanden i vården, kvalitet i äldreomsorgen, även hemtjänstpersonalens villkor, strulande färdtjänst, planering kring framtida äldreboenden, budgetfrågor osv.

Vi vill gärna ha frågor, ärenden, osv från Er att lyfta i CPR, så att PRO lever upp till att äldre har ett bra liv i Malmö. Kontakta någon av representanterna i CPR.

Hemsida PRO Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.

Hemsida Malmö stad Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.