Förening Häljarp
Musik gissnings tävling

pixabay

Medlemsmöte 2023-10-17

Medlemsmötet idag startade med en ganska omfattande dagordning. Vi informerade bl a om skrivelser från riksorganisationen som haft möte med Riksdagen gällande äldrefrågor, samlingsförsäkring, medlemsförmån hos Euromaster. Landskrona stad erbjuder digital datorhjälp här i Häljarp samt Rollatorcafé för servicehjälp med rullatorer. Lite rapporter från Landskrona stad angående bl a att Skiftesvägens äldreboende övergår till Vardaga som utförare. Träffpunkterna fortsätter. Nytt äldreboende på Gullängen. P g a ekonomin säger många upp sina personlarm. PRO Häljarp kommer att sluta annonsera medlemsmöten i HD. Information finns som anslag på ICA, vår hemsida, i PRO-programmet, mail till medlemmar inför medlemsmötet. Vi informerade också om höstfesten den 30 oktober och höstens resor samt pubafton på ClubHouse den 27 oktober. Efter fikastunden underhöll Tommy Olsson oss med ett mycket trevligt musikquiz där första pris var en flaska "bubbel".